בקשה לייעוץ משפטי בנוגע לתקלה בשעון (מונה) מים

פורום בנושא התקנת/ בדיקת/ תיקון מערכות מים ומזחים (מז"ח - מונע זרימה חוזרת, שסתום המונע זרימה חוזרת של מים מזוהמים בבניינים משותפים ומבנים). בניהול המרכז לחיטוי מאגרי מים.

Moderator: יוסי המרכז לחיטוי והדברה

shaq8891
Posts: 1
Joined: 13/02/2013 - 20:32:32

בקשה לייעוץ משפטי בנוגע לתקלה בשעון (מונה) מים

Postby shaq8891 » 13/02/2013 - 20:42:54

שלום רב,
הנני מתגורר, בשכירות. כאשר נכנסתי לדירה, הדיירים שהתגוררו לפני אמרו לי שהשעון מים של הדירה אינו תקין, ושבחשבונות מים שלהם יש פירוט ועליהם לשלם רק את דמי השימוש החודשיים.
בפירוט כתוב בפירוש אין צריכה, וזאת משום ששעון המים אינו תקין.
פניתי לחברת המים, וזאת לא עשתה כלום עם השעון כבר מספר חודשים, החשבונות שאני מקבל עדיין מינימליים.
השאלה שלי האם מבחינת החוק, יכול להגיע יום בו חברת המים "תתעורר" ותחליט לחייב אותי רטרואקטיבית על כל התקופה בה השתמשתי במים?
הלא אני מקבל את החשבונית הביתה ומשלם את מה שנדרש בחשבון.
(אמנם ראש קטן אבל, האם זה אמור לעניין אותי שהשעון אינו תקין?) האם מבחינת החוק אני "בסדר"? אני מפחד שיבוא יום ובו חברת המים תחליט לתבוע אותי על החזרים בסך אלפי שקלים מתקופת מי יודע כמה זמן עבר? וכמה דיירים עברו בדירה?

אשמח לכל תגובה בנושא

בתודה מראש,

שלומי

naftali imber
מנהל פורום
Posts: 831
Joined: 02/11/2006 - 11:53:58
Contact:

Re: בקשה לייעוץ משפטי בנוגע לתקלה בשעון (מונה) מים

Postby naftali imber » 28/03/2014 - 11:00:50

לשלומי שלום רב:
לא חשוב מה החוק אומר, אנו חיים במדינה של ביריונים, והביריון הראשי הם המדינה ומיני גופים הפועלים בחסותה, המעניקים לעצמם כספים וזכויות מבלי לספור את האזרחים.
אני אישית הייתי "פותח את המטריה לפני הגשם" ושולח להם מכתב, רשום עם אישור מסירה (זה חשוב), ומציע להם להחליף את המונה מאחר "ולדעתך" הוא מזייף. בצורה כזו הנך מעביר אליהם את הכדור.
אני אבל חושש ממשהו אחר. בבתים משותפים יש בד"כ מונה ראשי, וחברת המים מחלקת בין כל הדיירים את הפרשי הצריכה שבין המונה הראשי לבין נתוני הצריכה של כל הדיירים; זה מופיע בחשבון כצריכה משותפת או שם מכובס אחר, ובעלי הדירות האחרות חושבים שיש ביזבוז בהשקיית הגינה. גם אם תעלו בפני החברה תענה שאינכם משקים כלל הם ישיבו שכנראה קיימת דליפה בצנרת המשותפת ואתם תוציאו הון על החלפת הצינור הראשי ללא צורך.
איני רוצה לחשוד בכשרים, אבל בצורה זו החברה צריכה לתחזק מונה תקין בודד במקום 20 או 30 והעובד שקורא את המונים יגמור בחצי דקה עבודה שאחרת הייתה צריכה לקחת שעה.
יש גם מקרים בהם החברות לא קוראות את המונים מספר חודשים ואחרי זה שולחים חשבון, בטענה שהקריאה הייתה "אומדן". גם זו צורת חסכון (יש מקומות שחברת חשמל עושה זאת אבל תוך ציון שהחשבון מבוסס על אומדן ומאפשרים למסור להם טלפונית את קריאת המונה).
בכל מקרה אני מציע לכם לא להקטין ראש, אבל חשוב שכל פניה תתועד, עם ע"י מכתב רשום עם אישור מסירה, ואם זה פניה בע"פ ע"י הקלטת השיחה, לפי החוק מותר לך להקליט שיחה בה הנך משתתף.
אשמח לקבל את תגובתך לתשובה, עכשיו שאת/ה עדיין ליד המחשב! האם התשובה עזרה לך, האם יש לך שאלות שלו נענו, ומה הן?
נפתלי אימבר - ניהול ואחזקת מבנים בצפון בורר בעינייני ועד הבית וסכסוכי שכנים

נ.ב - המידע שנמסר בפורום אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ממשי


Return to “פורום מערכות מים / מז"חים”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest