תיקון ושדרוג מעלית - שאלה משפטית

ייעוץ משפטי והפניה לחוקים ומאמרים בנושאי בתים משותפים, מבנים וניהולם.
בניהול עו"ד יוני לוי ועורך דין און צוק לתחומי הנדל"ן, התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי), ומשפחה.

המידע שנמסר באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי (או הנדסי) ממשי ולא מהווה המלצה לנקיטה או הימנעות מנקיטה בהליכים כלשהם (או התנהגות ספציפית).
כול מי שבוחר להסתמך על הכתוב - בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו הבלעדית ואין לכותבי ובעלי האתר אחראיות ישירה או שילוחית מכל סוג.

מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, naftali imber

שלח תגובה
רבקה
הודעות: 4
הצטרף: 12/08/2018 - 22:39:45

תיקון ושדרוג מעלית - שאלה משפטית

שליחה על ידי רבקה »

שלום
לפני כמה שנים התקינו מעלית חיצונית בבית משותף בן 4 קומות ,הדיירים בקומה
הראשונה התנגדו למעלית כי זה חוסם להם את האור ,האויר ,והנוף
ובכלל המעלית כלל לא נחוצה להם כי אין הרבה מדרגות עד לכניסה לביתם , והם לא
מוכנים לשלם אותו הסכום כמו בעלי הקומות העליונות ,הרביעית ,השלישית,והשניה
לאור זאת כתבנו הסכם שכנים ,ולפיו התשלום יתחלק כדלהלן ,קומה א ישלמו 10%
,קומה ב 20% ,קומה ג 30% וקומה ד 40 % ,ולאור זאת המעלית נבנתה , ובהסכם יש
סעיף שבתחזוקה השוטפת של המעלית כולם ישתתפו שווה בשווה, אבל אם יהיו דברים חריגים
התיקון יהא לפי בסיס ההסכם.
אמנם היו הרבה בעיות עם הקבלן שבנה והיו הרבה תיקונים והשתתפנו שווה בשווה אולם כעת יש בעיה רצינית ,הקבלן אומר שדלתות אלו לא טובות
ודורשות הרבה תיקונים ,ואינו מוכן לתקן את הדלתות, אלא לעשות דלתות חדשות.
כעת שאלתינו איך התשלום צריך להתחלק האם זה נקרא הוצאה שוטפת או תיקון חריג כי למעשה
הדלתות מלכתחילה עשו בעיות ורק משכנו ,עוד תיקון ועוד תיקון
שאלה שניה
אחד הדיירים מהקומה רביעית בנה על הגג יחידה ובעת התקנת המעלית ,הוא עשה עסק
אישי עם הקבלן שהמעלית תעלה עוד קומה והוא ישלם לקבלן לחוד על תוספת זו,
שאלתינו האם אותו דייר שיש לו מעלית אישית לעוד קומה לא חייב להשתתף בתחזוקה
כעוד דייר ?
בתודה מראש
רבקה
רבקה
הודעות: 4
הצטרף: 12/08/2018 - 22:39:45

Re: תיקון ושדרוג מעלית - שאלה משפטית

שליחה על ידי רבקה »

שלום
לפני כמה שנים התקינו מעלית חיצונית בבית משותף בן 4 קומות ,הדיירים בקומה
הראשונה התנגדו למעלית כי זה חוסם להם את האור ,האויר ,והנוף
ובכלל המעלית כלל לא נחוצה להם כי אין הרבה מדרגות עד לכניסה לביתם , והם לא
מוכנים לשלם אותו הסכום כמו בעלי הקומות העליונות ,הרביעית ,השלישית,והשניה
לאור זאת כתבנו הסכם שכנים ,ולפיו התשלום יתחלק כדלהלן ,קומה א ישלמו 10%
,קומה ב 20% ,קומה ג 30% וקומה ד 40 % ,ולאור זאת המעלית נבנתה , ובהסכם יש
סעיף שבתחזוקה השוטפת של המעלית כולם ישתתפו שווה בשווה, אבל אם יהיו דברים חריגים
התיקון יהא לפי בסיס ההסכם.
אמנם היו הרבה בעיות עם הקבלן שבנה והיו הרבה תיקונים והשתתפנו שווה בשווה אולם כעת יש בעיה רצינית ,הקבלן אומר שדלתות אלו לא טובות
ודורשות הרבה תיקונים ,ואינו מוכן לתקן את הדלתות, אלא לעשות דלתות חדשות.
כעת שאלתינו איך התשלום צריך להתחלק האם זה נקרא הוצאה שוטפת או תיקון חריג כי למעשה
הדלתות מלכתחילה עשו בעיות ורק משכנו ,עוד תיקון ועוד תיקון
שאלה שניה
אחד הדיירים מהקומה רביעית בנה על הגג יחידה ובעת התקנת המעלית ,הוא עשה עסק
אישי עם הקבלן שהמעלית תעלה עוד קומה והוא ישלם לקבלן לחוד על תוספת זו,
שאלתינו האם אותו דייר שיש לו מעלית אישית לעוד קומה לא חייב להשתתף בתחזוקה
כעוד דייר ?
בתודה מראש
רבקה
מנהל מערכת
מנהל מערכת הפורומים של "בתים"
הודעות: 97
הצטרף: 20/04/2009 - 19:59:24

Re: תיקון ושדרוג מעלית - שאלה משפטית

שליחה על ידי מנהל מערכת »

הי רבקה,
העברנו את שאלתך למנהלת הפורום כדי שתענה

בברכה
ניר
מנהל פורום בתים
רבקה
הודעות: 4
הצטרף: 12/08/2018 - 22:39:45

Re: תיקון ושדרוג מעלית - שאלה משפטית

שליחה על ידי רבקה »

שלום
אני מחכה כבר המון זמן לתשובה בענין
תיקון ושדרוג המעלית ממנהלת הפורום
אבקש מאד מאד לזרז את התשובה
בתודה מראש
רבקה
רבקה
הודעות: 4
הצטרף: 12/08/2018 - 22:39:45

Re: תיקון ושדרוג מעלית - שאלה משפטית

שליחה על ידי רבקה »

שלום למנהל הפורום
אני מאד מבקשת תשובה בגין שאלתי בנוגע לשדרוג המעלית בבנין שלנו
שלחתי את שאלתי עוד ב14 לאוגוסט ,ושלחתי תזכורת נדמה לי ב24 לספטמבר
ובקשתי היות שהענין מאד דחוף שיענו לי תשובה אך עדיין לא קבלתי תשובה
נא ואנא ענו לי תשובה בהקדם בתודה מראש
רבקה
אני מאד מתפלאה היות שהענין מאד דחוף וכבר נשאלה לראשונה ב 14 באוגוסט
שעדיין לא קבלתי תשובה אנא כתבו לי תשובה בהקדם האפשרי ביותר
בתודה מראש רבקה
שחר כהן פורטל בתים
מנהל מערכת הפורומים של "בתים"
הודעות: 229
הצטרף: 15/01/2006 - 17:23:05
יצירת קשר:

Re: תיקון ושדרוג מעלית - שאלה משפטית

שליחה על ידי שחר כהן פורטל בתים »

אנו מתנצלים רבקה, פנינו מס' פעמים למנהלת הפורום שהיתה גם בחופש חלק מהזמן.
מנסים למצוא פתרון לענין בהקדם
שחר כהן - CEO פורטל בתים
שחר פיתוח ושיווק אתרים
https://www.s-p-a.org.il/
yoni8levy
הודעות: 21
הצטרף: 13/11/2018 - 11:58:04
מיקום: הרצליה
יצירת קשר:

Re: תיקון ושדרוג מעלית - שאלה משפטית

שליחה על ידי yoni8levy »

רבקה שלום רב,

אופן חלוקת תשלום אחזקת המעלית קבועה בחוק המקרקעין אך דיירים רשאית לקבוע הסדר אחר באמצעות תקנון מוסכם לבית המשותף. שאלת סיווג התיקון האם "חריג" או "שוטף" הינה שאלה פרשנית בעיקרה שחורגת מגבולות הפורום הזה. יש מספר פרמטרים שצריכים להישקל במסגרת שאלה זו כמו גובה עלות החלפת הדלתות ביחס לעלות התיקון, מה הנוהג וכו'.

לעניין הדייר עם הכניסה הנוספת, מנתוני השאלה לא מובן האם מדובר בדירה נוספת שנבנתה בבניין או שמא מדובר ביציאה נוספת לאותה דירה. היות ונקבע הסדר מוסכם בין הדיירים יש לפעול לפיו אולם הדיירים יכולים לקבוע מנגנון אחר על ידי החלפת ההסדר הקובע בתקנון המוסכם.

בתודה,
עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי -
מנהל פורום ייעוץ משפטי לועד הבית ולדיירי הבית המשותף

ליצירת קשר:

יוני לוי משרד עורכי דין | נדל"ן | התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי) | משפחה
טלפון: 0547443345
אימייל: yoni@yonilevy.co.il
אתר אינטרנט: yonilevy.co.il
שלח תגובה

חזור אל “פורום יעוץ משפטי לועד הבית ולדיירי הבית המשותף”